2020. jan 10.

Lasagne - gyorsabb és finomabb mint a zacskós

írta: fnkrisz
Lasagne - gyorsabb és finomabb mint a zacskós

img_3347.jpg

Hozzávalók kb 8 adaghoz:

  • egy 25x20 cm-es mélyebb tál
  • jó minőségű lasagne tészta
  • 40 dkg darált sertés hús
  • hagyma, fokhagyma
  • 1 konzerv darabos paradicsom
  • Kotányi olaszos fűszermalom, kakukkfű, oregánó, bazsalikom, zsálya
  • 2 dl főzőtejszín
  • reszelt trappista és füstölt sajt

 

Elkészítés:

Lobogó sós vízben kifőzöm a tésztát. 3 réteget kell számolni (alsó, középső, felső), kb 10 percig forralom, utána leszűröm és tálcán szétterítem. Ha a szűróben marad, akkor jól összeragad és csak darabokban tudod az ételhez használni. 

Elkészítem a paradicsomos ragut: 2 közepes, vag 1 nagyobb fej hagymát apróra vágok, olíván pirítom egy kicsit, majd rádobom a darált húst. Őrlök rá az olaszos fűszerből és a borsból, ha már kicsit fehéredett rányomok 3-4 gerezd fokhagymát. Ha nem elég fűszeres teszek még külön az egyes ízesítőkből. Ha megpuhult a hús ráöntöm a darabos konzerv paradicsomot (én kisebbre darabolom, de szét is fő valamennyire, úgyhogy nem muszáj), felöntöm anyukám tuti tordasi paradicsomlevével és utánízesítem. Kb 10 percig elég alacsonyabb hőfokon rotyogtatni, amíg kicsit összefő, utána kész is.

Jöhet a tejszínes szósz: alacsony hőfokon melegítem a 2 dl tejszínt, beleszórok reszelt trappista és füstölt sajtot (utóbbi nem kötelező), PICI só mivel a sajtok sósak, PICI zsálya mivel elég erőteljes íze van és kevergetem, amíg el nem olvad benne minden. Én kb 2 marék trappista és feleannyi füstölt sajtot dolgoztam bele. Nagyon pici vízzel lazítottam rajta, aztán el is lehet zárni.

Összeállítjuk az ételt: a tűzálló tál alájára terítek egy dupla réteg tésztát, erre a paradicsomos ragu felét kanalazom, megcsurgatom a tejszínes szósz felével, majd egy tészta réteg és a szószok másik fele. A tetejére tészta és reszelt sajtok kerül, majd mehet a sütőbe. magas hőfokon, alsó-felső fokozaton. Kb 15 perc alatt készre sül, amikor jól néz ki a teteje akkor kész is. 

img_3308.jpg

Szólj hozzá

paradicsom tészta olaszos húsétel főfogás