2021. sze 13.

Profi sült csirkemell cékla pesto-val

írta: fnkrisz
Profi sült csirkemell cékla pesto-val

fullsizerender_1.jpg

Hozzávalók 2 nagy adaghoz: 

1 nagy csirkemell

1/2 citrom

5 dkg vaj

só, bors, kakukkfű

30 dkg cékla

3-4 levél friss bazsalikom

1 marék pirított mandula (fenyőmag is jó)

só, bors, 1 gerezd fokhagyma, balzsamecet szirup, olívaolaj

körethez 5-6 nagyobb répa

 

Elkészítés: 

A csirkéhez egy serpenyőt felforrósítok, a mellet félbevágom, sózom, borsozom, majd kevés olívaolajon elkezdem pirítani. Magas hőfokon maradok vele 4-5 percig, amíg szép barnást színt nem kap az alsó része. (Nem nagyon esszük a bőrét, úgyhogy én anélkül készítem) Ha ez megvan fordítom, 2 perc után közepesre szelídítem a hőt és dobom a serpenyőbe a vaj felét, a felkarikázott citromot és a kakukkfüvet (nálam csak szárított volt). Az ízes pecsenyelével locsolgatom egy kicsit, majd hőálló tálba teszem az egész cuccot, hozzáküldöm még a megmaradt vajat is. Így tolom be a 140 fokra előmelegített sütőbe és 18-20 percig sütöm. Ezután pihenhet kicsit fogyasztás előtt - én félig letakartam. 

A körethez most répát vágtam vékony hasábokra, de lehet édesburgonya, vagy bármilyen más zöldség, ami kicsit édeskésebb. Sütőpapírral bélelt tepsire halmoztam, só, bors, olíva (kevés) ment rá és 190 fokon, légkeveréses alsó-felsőn kb 15 perc alatt készre sült. 

A cékla pestohoz a zöldséget én előkészítve vettem (hála a magasságos Lidl-nek!) amit csak kiveszek a zacsiból és már mehet is a késes aprítóba. Ha ez nem áll rendelkezésre, akkor a tisztított céklát 200 fokos sütőben kb 1 órán keresztül kell sütni és utána lehet csak felhasználni. Szóval kisebb darabokra vágtam a céklát, a marék mandulával, a bazsalikommal, a fokhagymával, 1 evőkanál balzsamecet sziruppal és 2 evőkanál olajjal lezúztam az aprítóban. És ennyi. Olyan íze van, hogy megőrülsz! 

A meleg csirkéhez és répához lehűtve tálaltam a cékla pestot, hogy ne csak az állag, de a hőmérséklet is különbözzön a többitől. Isteni változatos ízkavalkád!

Ötletadó cikkek:

https://www.lidl.hu/lidl-konyha/online-fozoiskola/csirke-kisokos

https://streetkitchen.hu/green-kitchen/ceklapeszto-csirkemell/

img_6197.jpg

img_6200.jpg

 

 

Szólj hozzá