2020. nov 18.

Felhő lasagne

írta: fnkrisz
Felhő lasagne

47bba616-ae6e-4384-a7d2-d2c88cac437d.JPG

 

Hozzávalók 6 adaghoz: 

2 kis csirkemell vagy maradék grillcsirke

Fél csomag lazannya tészta

 

Selymes csupa-sajt szósz:

2 kis doboz (250 g) ricotta 

1 mozzarella

30 dkg trappista sajt

2 tojás

Zsálya

 

Spenótos-hagymás besamel:

Fél teavaj

2 hagyma

3-4 gerezd fokhagyma

1 csomag bébispenót

2 dl főzőtejszín

4 dl húsleves 

 

Elkészítés:

Kifőzöm a lasagne tésztát bő, sós vízben. Nem teljesen puhára! Leszűröm, egy tányéron vagy tálcán szétterítem és lefedem, hogy ne száradjon ki. 

Ha nyers a csirke, akkor feldarabolom, Kotányi sültcsirke fűszersóval ízesítem és olíván alaposan lepirítom. Miután kihűlt késes aprítóval lezúzom nem túl apróra. 

A spenótot késsel kisebbre aprítom nagyjából, nem kell túl kicsire, összeesik magától. A besamelhez olíván megpirítom az apróra vágott vöröshagymát, beledobom a vajat és ha felolvadt megküldöm 3 evőkanál liszttel. Jól elkeverem, kicsit pirítom és felöntöm a tejszínnel. Sózom, borsozom, belenyomom a fokhagymákat és ha rottyant egyet mehet bele a spenót. Ha a levelek kicsit már összementek felöntöm húslevessel. Ezzel kb 10 percet kell alacsony hőfokon főzöm, utána hagyom hűlni. 

A sajtszószt én 2 adagban készítem, hogy biztosan ugyanannyi kerüljön középre, mint a tetejére. A mozzarellát apróra összevágom (a reszeléshez túl puha). A trappistát lereszelem. 

1 ricotta-t 1 tojással és a sajtok felével alaposan elkeverem, sózom, borsozom, zsályával ízesítem. Majd ugyanezt még egyszer a másik adaggal. 

A sütőt 170 fokra előmelegítem.

Összeállítás:

Nekem laposabb az edényem, így nem lett több réteg, csak egy. Üveg vagy kerámia sütőtál aljába terítek min. 4-5 lap tésztát(én most a teljes mennyiség felét). A spenótos besamelt szétterítem rajta, rászórom az aprított csirkét és a sajtszósz egyik adagját is eloszlatom. Beterítem a tészta másik felével és megkenem a második adag sajtszósszal. Szórtam a tetejére extra adag reszelt sajtot, mert imádom mikor rápirul.

Légkeveréses alsó-felsőn 170 fokon kb 20 perc alatt készre sül.

 

A klasszik paradicsomos éles íz-ellentéte, lágy, selymes és fehér. Pont mint egy pehelyfelhő. Kicsit idő és edény igényes, de melegítve is nagggyon finom, úgyhogy szerintem megéri.

img_4102.jpg
Szólj hozzá