2020. nov 18.

Mákos guba ropogósan a sütőből

írta: fnkrisz
Mákos guba ropogósan a sütőből

img_4095.JPG

Hozzávalók 6-8 adaghoz:

8 db minimum 1 napos kifli

8 dl tej

4 zacskó vaníliás cukor

6 evőkanál darált mák

3 evőkanál porcukor

3-4 evőkanál méz

vaj vagy olaj a tepsi kikenéshez

 

Elkészítés:

Hőálló üveg vagy kerámia tálat meglocsolok olajjal, vagy ha nem vagy lusta, mint én kikenheted vajjal. A darált mákot elkeverem porcukorral. A kifliket felkarikázom (kisujjnyi vastagra kb, hogy át tudjon sülni), a tejet felteszem közepes hőfokon és forrásig hevítem. Ha forrni kezd lekapcsolom és elkeverem benne a vaníliás cukrot. Egy adag kiflit FÉM szűrőbe teszek, alá egy hőálló tálat vagy lábast és meglocsolom a forró tejjel. Ha kicsit lecsöpögött eloszlatom a kikent tálban és jöhet a következő adag kifli forrázása. A kiflit átcsurgott tejet újra felhasználom locsolásra, ha megmarad a végén megiszom. Ha az összes kifli kicsit tejfürdőzött és szétterítettem a tálban, akkor megszórom bőven a cukros mákkal, ha szaftosabban szereted pici olajjal még meglocsolhatod, és a legvégén megcsurgatom mézzel a tetejét. Akkora tálat kell választani, hogy max. 1-1,5 ujjnyi vastagon legyen benne a cucc, különben nem sül át. Nekem egy 30x20 cm-es kerámia tálban működik jól. 

170 fokon, alsó-felső légkeverésen kb 20 perc alatt készül el, ha már pirul a teteje kaphatod is ki.

Én sosem szerettem az áztatott verziót, de amikor ezt a fajtát megkóstoltam kedvenc anyósomnál még egyszer szedtem belőle. Kb 15 perc az egész elkészítése és szuper módja a kallódó száraz kiflik újrahasznosításának.

image0.jpeg

Mr Minty persze még dob egyet az édesség fokon: plusz porcukor és baracklekvár púpozva...

img_4079.jpg

 

Szólj hozzá