2020. nov 27.

Mozarellában lubickoló brokkolis csirke

írta: fnkrisz
Mozarellában lubickoló brokkolis csirke

image0.png

 

Hozzávalók 4 adaghoz:

1 kis csirkemell

1 kis fej friss brokkoli vagy kb 30 dkg fagyasztott

4 dl főzőtejszín

2 mozarella

Só, bors, őrölt rozmaring

Penne tészta

 

Elkészítés:

Az APRÓ rózsákra szedett brokkolit egy sütőpapírral bélelt tepsiben szétterítem. Fontos hogy legyen elég helyük a kis drágáknak, ha nagyon összezsúfolódnak nem pirulnak meg kellőképpen. Meglocsolom olívaolajjal és meghintem sóval. Mehet a 180 fokos felső légkeverésbe kb 10 percre, gyorsan puhul, ne barnuljon meg a teteje. 

A csirkét kis kockára vágom, fűszerezem sóval, borssal, őrölt rozmaringgal. Olíván pirítom több kis adagban, magas hőfokon.   A husik kipecázása után a visszamaradt olajra ráöntöm a tejszínt és közepes hőfokon melegítem. Elég ha csendesen bugyorászik, nem szabad nagyon forrnia. Amikor felforrósodott beledarabolom a mozarellát és addig kevergetem, amíg beleolvad a tejszínbe. Ha a fakanalat kiemelve húzza maga után a szálakat akkor meg is vagyunk. Ízesítem a tejszínes sajtot ugyanúgy só, bors, rozmaring kombóval. Mehet vissza bele a husi és a megsült brokkoli is. Óvatosan összeforgatom és főtt penne tésztával tálalom is rögtön. 

 

Régesrégi, nagyon kedves emlékek fűznek ehhez az ételhez. Imádom készíteni és enni is. 

Ha nálad nem olyan menő a brokkoli lehet karfiollal is készíteni.

 

image0_1.jpeg

Szólj hozzá