2021. ápr 28.

Tejfölös piskóta eperrel

írta: fnkrisz
Tejfölös piskóta eperrel

img_0345.jpg

Hozzávalók 20x30 cm-es sütőtálhoz:

2 nagy tojás

20 dkg cukor

23 dkg tejföl

1 dl olaj

25 dkg finomliszt

1 csomag sütőpor

35 dkg eper

 

Elkészítés:

Az eper felét felkockázom, a másik felét hosszában negyedelem. A cukrot elkeverem az egész tojásokkal, egészen fehéredésig. Ezután hozzáadom a tejföl és az olajat. Ha elkeveredett mehet hozzá a sütőpor és a liszt. A tepsibe sütőpapírt teszek (kell, mert beleragad) és beleöntöm a tészta felét. Elosztom rajta a kockázott epret, majd beterítem a tészta másik felével. A tetejére rendezem a negyedelt epreket. 180 fokos légkeveréses alsó-felsőn kb 50 perc alatt sül meg, de ellenőrizni kell mielőtt kivesszük.

Eperszósszal tálaltam.

15-20 dkg fagyasztott epret pici vízzel megfőztem, vaníliás cukorral és citromlével ízesítettem. Botmixerrel pürésítettem, keményítővel sűrítettem és a végén pár szelet friss epret dobtam bele.

 

img_0339.jpg

img_0246.jpg

img_0243.jpg

img_0346.jpg

Szólj hozzá